top of page

Ta ingen skit!

  • 27 jan. 2023
  • 1 min läsning




Kommer du i håg Grynet i barnprogrammet Grynets Show i början på 2000-talet? Måste erkänna att jag är lite inspirerad av henne här, fast jag kör utan tiara, rosa kläder och bling bling. Och jag tar hennes berömda citat vidare till att även handla om den mobbaren som vi ofta tillåter prata med oss på ett otrevligt sätt, den som sitter i huvudet. Efter mycket träning låter jag sällan min egen mobbare får stå oemotsagd. Jag har till och med lärt mig känna på mig när hon är på gång och täpper till truten på henne innan hon hinner öppna munnen.


Har du tänkt på hur du pratar till dig själv? Är du din bästa vän?


 
 
 

Senaste inlägg

Visa alla
Hjälper det att skratta åt eländet?

Hjälper det att skratta åt eländet? Visste du att fejkskratt ger nästan samma dopaminpåslag som på riktigt? Eller att det finns något som kallas skrattyoga och att det faktiskt fungerar? Karin Adelskö

 
 
 

Kommentarer


bottom of page